söndag

Jag hade tänkt att skriva något om hur Giuliani och Romney verkligen borde ha läst Kiran Desais ”The Inheritance of Loss” innan de började debattera illegala immigranter, eller om det bisarra i att så många svenska recensenter tycks älska konspirationsteorierna i Chockdoktrinen (medan få verkar uppskatta Chimamanda Ngozi Adichies ”Half of a Yellow Sun”). Men det går inte, efter två 30 Rock-avsnitt på raken är hela mitt huvud fullt av Jack, Liz och Kenneth. Jag ligger efter i tevetittandet den här säsongen, redan långt innan strejken hade jag gett upp de flesta serier jag brukade titta på, men 30 Rock är fullständigt oemotståndligt charmig. Efter att ha sett Alec Baldwin väsa fram repliker som: ”Lemon, I would like to teach you something. I would like to be Michelle Pfeiffer to your angry black kid who learns that poetry is just another way to rap” så vill jag bara se och se om allt Tina Fey och Baldwin någonsin har gjort – jo, till och med usla filmer som Elizabethtown. 

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

