random rant

…det händer då och då att de ringer, de käcka unga männen från det stora mobilföretaget med den blå treklöverloggan, de säger hej Karin, vill du byta ut din telefon? Och sedan kommer nummer och modeller i en strid ström, du kan få telefon A med abonnemang B men om du tar telefon C får du abonnemang D. Och jag tänker att kanske stöter de då och då på önskekunden, hon som surfar mobilmodeller och abonnemang dag ut och dag in, som genast kan svara, Visst! ge mig en xx, skicka hit den pronto, jag har suktat efter glansen, de magnifika linjerna, den stora skärmen, den långa batteritiden, och oooh, väger den verkligen så lite? Kanske finns hon, den perfekta kunden som gör mobilgrabbarna lite extra rosiga om kinderna. Men oftast måste de nog prata med kunder som mig, jag som inte inser min lycka, som inte alls blir upprymd över att bli uppringd 10.42 en tisdag eller 16.13 en torsdag och som alltid alltid svarar: jag är i ett möte, jag har en deadline, jag står mitt på gatan, i en kassakö, på en restaurang, jag vet inget om modellerna, kan inte skilja dem åt, är inte ens särskilt intresserad, har ni ingen information ni kan skicka hem till mig? Då suckar de förtvivlat, de vänliga grabbarna från det stora mobilföretaget, de är förbryllade över denna skamlösa okunskap, dessa omöjliga krav, de säger ”nej, tyvärr, detta är ett engångserbjudande, det funkar bara på telefon” och sedan lämpar de raskt över den besvärliga kunden på grannen till höger som får göra ett nytt försök torsdagen därpå.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “random rant

  1. cindyf

    Hi Karin!

    Thanks for visiting my blog! I wish I could write to you in Swedish, but I can’t. My sister and brother-in-law met in Sweden, so they like to talk to each other in front of us, but we don’t understand. At any rate, I totally remember you. You were one of my favorite exchange students. I can’t believe you make a living reviewing books and reading articles. What a life! If you ever come to the western United States again, please don’t hesitate to call. We have a room you can use. I hope to make it to Sweden someday as well.

    Best wishes,

    Cindy Christenson Fisher

Kommentera

