En ny Buffy?

Jace på Televisionary har läst manuset till de första avsnitten av Joss Whedons nästa teveprojekt, Dollhouse, och låter snudd på hysterisk av pur lycka och förväntan:

”While I had extremely high expectations for Dollhouse (I always trust in the Joss), I was worried that, after all of the hype and hoopla, it wouldn’t quite live up to my preconceived notions about the project. I am happy to say that not only were those expectations matched but they were exceeded. This isn’t latter-day Alias by any stretch of the imagination: while their are still costume changes and choreographed fight sequences, it delves into bigger issues of morality and mortality and asks hard questions about the ethical ramifications of science and technology.

Yes, there is much more to Dollhouse than meets the eye and Whedon succeeds here by filling his script with a multitude of morally grey characters engaged in one of the most sickening and intriguing displays of human trafficking ever devised.”

Mot slutet av inlägget blir Jace babblig, osammanhängande och jämför Whedon med Shakespeare, och då är det bara att konstatera: Buffymanin sitter i, fyra år efter att seriens sista avsnitt sändes. Jag vågar inte riktigt tro på Jace i det här fallet, men jag måste medge att jag är väldigt nyfiken –  det är ju ändå Joss.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “En ny Buffy?

  1. Mikaela

    Man hoppas ju alltid på en ny Buffy – men sorry, it ain’t gonna happen! Men en teveserie är ju ett stort framsteg – Joss Whedon måste snart fatta att hans styrka ligger i välplanerad utveckling av karaktärer under lång tid. Han borde lägga ner filmen helt och hållet. Kanske dags för en Buffykväll snart Karin??

  2. Karin Rebas

    Jag tycker förstås alltid att det är dags för ännu en Buffykväll… (jag är klart skadad, jag såg om Earshot för typ sjunde gången för bara några timmar sedan, och det hör ändå inte till mina favoritavsnitt.)

  3. Mikaela

    Tyvärr är jag så skadad att sjunde gången låter lite lite…. Såg hela säsong 7 i förra veckan när jag var sjuk. Den har jag sett minst antal gånger, så det är nog inte 7 ggr än, men jag kommer nog dit så småningom…..

    Men vissy Buffykväll vore skoj. Kanske med tema!

  4. Mikaela

    Men jag är i alla fall tillräckligt sansad för att inte ”always trust in Joss”.

  5. Karin Rebas

    Säsong sju hör nu inte heller till mina favoriter, (förutom typ Storyteller) så där slår du mig lätt. Men om vi börjar prata avsnitt som The Body och The Prom är jag nog minst lika manisk som du… vi får höras om kvällen, helt enkelt!

Kommentera

