Tack, Karl Sigfrid

Karl Sigfrid (m) röstar nej till FRA-lagen.

”Jag har meddelat Lars Lindblad av att avser rösta nej till betänkandet. Detta är naturligtvis problematiskt av flera skäl. För det första är jag sent ute. Det beror på att jag fram tills nyligen planerade att rösta ja.
Ju mer jag försökte motivera detta för mig själv desto svårare blev det dock och till slut konstaterade jag att en ja-röst är omöjlig. Att förhindra det trådbaserade övervakningssystemet är viktigare än min politiska framtid.”

Åh, det är ju strålande. Nu är det bara att hoppas att fler följer efter.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

