Bokmässan, torsdag

Det är ingen idé att tävla med bokmässebloggarna. Jonas Thente har redan spottat ur sig ett dussin inlägg – dit hinner jag aldrig. Men jag måste bara säga att det, just nu, känns som ren lyx att vara här. Att sätta sig i en liten sal med dämpad belysning och lyssna på högläsning ur Mircea Cartarescus Orbitór – det är faktiskt en ren njutning.

Visst är det trångt. De fantastiska kulturtanterna har tagit över hela området och fyller raskt sina medhavda tygkassar med diverse bokfynd. Men presscentret är fortfarande förvånansvärt tyst och tomt, och faktiskt finns det ännu lite utrymme kvar mellan montrarna på mässgolvet. Än så länge är det möjligt att ta sig från den ena sidan till den andra utan att studsa mellan vassa armbågar.

Jag var sjukt effektiv under förmiddagen, nu ska jag mest strosa, bläddra, lyssna, samla på mig information som kanske kan omvandlas till text under helgens lopp.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

