dagens läsning

Johanna Koljonen sitter inträdesprovet till All Souls-collegets fantastiskt prestigefyllda Prize Fellowship – och bloggar om det! Jag är full av beundran, det där testet verkar helt vanvettigt svårt. 

”Jag skrev allvarliga uppsatser om vad anglosaxisk poetik har gemensamt med CGI-animation, att skolskjutningar är rationella även om de är fel, samt om huruvida kändisskap alltid innebär förlust av värdighet (nej).

I morgon är det sex timmar till, men med svårare frågor, och jag har brännt av alla mina stora kanoner – medelklassens litterära smak, high school-forskning, kön, rollspel, kändiskultur. Allt som jag har tänkt under det senaste året skrev jag ner i uppsatserna, inklusive en Fokus-artikel som ska gå på fredag. Jag har inget kvar. Jag har citerat Mean Girls. Jag är tom. Men jag måste hitta fem nya grejer som jag kan eller tror.”

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

