kort uppdatering

…jag känner mig gammal: förra helgen träffade jag en vän som jag inte sett på tretton år. Tretton år! Och hon var fortfarande precis sig lik, samma rörelsemönster, samma skratt. Jag hade dagen till ära lyckats kapa av en dryg decimeter av håret, så jag var nog ovanligt lik mitt tonårsjag, jag också. 

…vad som nu pågår i Rosengård har förstås oändligt många nivåer, det finns mycket att uppröras över. Trångboddhet, arbetslöshet, dåligt fungerande integration, politisk och religiös extremism, etc etc. Men satan vad jag blir förbannad över att AFA-kidsen tror att de kan visa någon slags solidaritet eller ideologiskt stöd genom att kasta slangbomber i kvarter där en stor del av befolkningen ganska nyligen flytt från brinnande krig. Idioterna borde skickas på empatikurs – eller åtminstone tvingas möta vreden och förtvivlan hos de föräldrar som behövt sitta uppe om nätterna och trösta sina vettskrämda barn. (Den vettigaste bevakningen finns förstås i Sydis. Inte minst på kultursidan.)

Lisa har fått mig att börja läsa Post Secret igen. Det dyker fortfarande upp små guldkorn.

santaseuss

…alla klagar på att 30 Rock har blivit  sämre. Men för mig räcker det att Alec Baldwin dyker upp i rutan för att jag ska bli alldeles varm inombords. Jag gillade t om julavsnittet, trots att det är riktigt schmaltzy.

…slutligen – det här är ganska prick på:

bigthree

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “kort uppdatering

  1. Glad att jag kunnat tipsa dej om nåt. Normalt sett är förhållandet det omvända!

  2. Nja… det var inte ett så bra avsnitt. Förutom ett lysande Baldwin-ögonblick: ”we had a falling out over the Jerry Garcia stamp. If I wanted to lick an old hippie I would return Joan Baez’s phone calls”.

  3. Karin

    Jo, jag vet, på en normal tevekomediskala var avsnittet ganska medelmåttigt. Men jag har en sån crush på hela 30 Rock-gänget att det knappt spelar någon roll vad de gör – jag blir glad av att se dem i vilket fall. Det kommer nog ta ett dussin halvdåliga gästskådespelaravsnitt till innan förälskelsen går över….

Kommentera

