Till Moskva! Till Moskva!

Ni kan kalla mig för stipendiaaaten. Nja, egentligen har jag ju inte fått något personligt besked än, men enligt Publicistklubbens hemsida tillhör jag en av årets vinnare – jag har fått stipendium för att putsa upp min ryska! Ingen jättesumma, men tillräckligt för att jag ska komma iväg på ett par veckors språkstudier. Med tanke på hur mycket jag försummat den lilla ryska jag en gång lyckats lära mig så  behövs det.

Nu till den stora frågan: vart ska jag åka? Moskva känns som ett givet förstaval, men kanske vore det trevligare att tillbringa de där vårveckorna på någon annan ort… St Petersburg? Odessa? Jalta?

För övrigt har jag just plitat ihop en kort recension av ”Addad på nätet”, den lättlästa versionen av Katia Wagners ”Alexandramannen”. Boken förstörde hela min söndagsmorgon, jag satt och grät vid köksbordet medan jag tog mig igenom sidorna. Jag hoppas att många många många tonåringar läser den.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Till Moskva! Till Moskva!

  1. Stort grattis. En vår på Jalta låter utmärkt. Själv försöker jag bli stipendiat för att åka åt motsatt väderstreck.

  2. Grattis till stipendiet! Gick igenom listan på PK och eftersom jag följer din blogg så tänkte jag att det var på sin plats att gratulera!

  3. Karin

    Tack så hemskt mycket!

  4. whynotbisquit

    Grattis, Kamrat!

Kommentera

