Uppdatering

Mitt påsklov har varit alldeles ovanligt slött. Men några saker har jag ändå lärt mig:

Det finns ett helt makalöst trevligt fik på Hallandsåsen, strax öster om Båstad. Jag tror att det heter ”Utsikten”. Fantastisk mat, vänliga människor, fri sikt över havet och halva Halland.

Om du vill känna att ditt liv har mening, att du tar väl vara på din tid på jorden – se The King of Kong. Jämfört med Billy Mitchells och Steve Wiebes tävlan om Donkey Kong-mästartiteln verkar allt allt allt jag tar mig för sanslöst meningsfullt och intressant. Dessutom är filmen riktigt underhållande.

Jag gillar allt som Michael Ian Black och Michael Showalter tar sig för, även när de lägger sin energi på halvtrista blogginlägg. Det spelar ingen roll vad de hittar på, jag har en lätt crush på båda två i vilket fall. När vi får gäster brukar vi tvinga dem att se på Stella och/eller Wet Hot American Summer. Den vanligaste reaktionen hittills: ett svagt, påklistrat leende kombinerat med flackande, nervös blick. Min lillebror är en av få som har klarat testet, men det kan ha varit för att han dels 1) bodde hos oss och var tvungen att fejka ett visst intresse och dels 2) hade lätt feber.

Barrträd doesn’t do it for me. Lövskog, däremot – det finns få saker som gör mig så ända in i själen lugn och glad som bokskogar fulla med vitsippor. Möjligen skulle jag bli ännu lyckligare av kombinationen bokskogar/vitsippor/sol/novellsamlingar.  Just nu önskar jag att det fanns ett jobb som innebar att man fick sitta utomhus och läsa noveller halva dygnet.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Uppdatering

  1. Martin

    Tallar är faktiskt jättefina! Granar, däremot, är bara trista.

  2. Karin

    Okej, du har rätt, tallar är fina. Granskog kan också vara fin, om det är äkta gammal skog. Mil efter mil av ordnade granplanteringar gör däremot ingen glad.

Kommentera

