Tous les garçons

two_white_horses-press1

…det börjar bli en lördagstradition: först några ärenden i Sickla (köpkvarteret med så gott självförtroende att man lanserat en egen parfym), sedan en sväng in på biblioteket i Dieselverkstaden och veckans konsert. I dag: Two White Horses.

De senaste dagarna har jag gått och nynnat på gammal fransk pop: Françoise Hardy, Michel Polnareff, Jane Birkin, tja, ni vet. Särskilt Hardys ”Je Veux Qu’il Revienne”, den har gått på repeat i min spelare och i mitt huvud i en vecka i sträck. I morse lyckades jag, för ovanlighetens skull, mota bort Hardy. Men då fick jag ta till ett extremt motmedel:  den bisarra och enormt smittsamma musikkallåten ”Rock Me Sexy Jesus” från Hamlet 2.

Och det höll bara i ett par timmar. För givetvis spelade Two White Horses sin cover på ”Tous les garçons et les filles” där i biblioteket och nu är det kört igen. Vad jag än tar mig för hör jag Françoise Hardy.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

