We’ve gone on holiday by mistake

withn

…det är någonstans i mitten av Withnail and I, när vi har spärrat upp ögonen och skrattat och spolat tillbaka för att lyssna om på dialogen och skrattat några gånger till när jag kommer att tänka på hur sällan det händer – inte att jag skrattar, utan att jag blir riktigt överraskad av en film, att det är något i tonen och dialogen och bildspråket som verkligen känns nytt, originellt, udda. Det sker så sällan att jag mellan varven brukar glömma att det ens är möjligt. Och jag undrar litegrann om jag borde bredda min filmsmak eller om jag helt enkelt blivit rätt blasé.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

