Dagens Ulvskog

Jag vet att jag borde bli irriterad över Marita Ulvskogs senaste infall. Men på något sätt är det ändå underhållande att följa henne, hon lyckas ständigt förvåna och förbluffa, kampanjen är som en enda lång studie i skamlöshet. Först drar hon ner debatten i dyn genom osmakliga uttalanden om ”människohandel”. Sedan får hon ett utbrott när Hökmark i slutdebatten svarade med att hävda att Ulvskog skyller Sveriges problem på utlänningar.

”Det där var ett lågvattenmärke. Det är fruktansvärt att han försöker göra någon slags omvänd tankevurpa. Det är riktigt, riktigt fult. Jag är ganska upprörd.”

Nej, Ulvskog, om Hökmark hade velat göra något ”riktigt, riktigt fult” hade han till exempel kunnat hävda, gång på gång, att S förslag om att riva upp utstationeringsdirektivet kommer att leda till ”en ny form av apartheid”. Därefter hade han kunnat försvara sig genom att påstå att han aldrig sagt apartheid, utan bara ”en ny form av apartheid”, ett begrepp som han har definierat själv och som därför kan användas lite hursomhelst.

Först då hade han, möjligen, nått ner till Ulvskogs retoriska nivå.

———————–

Förresten hoppas jag att många sossar gör som kloka Jonas Morian och väljer en kandidat som har en chans att ta sig förbi Ulvskog.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Dagens Ulvskog

  1. Kina

    Tack för igår och för att jag fick låna dig en stund trots sjukt sen ankomst. Förtjänade snarare en utskällning för dåligt uppförande.

    Marita ja, hon är fascinerande. Pratade precis med en vän som röstat S tidigare men nu fått nog; ”med den kvinnan på första plats kan jag inte lägga min röst på S”.

Kommentera

