Brev till framtiden

Varför har jag inte upptäckt det här förut? På FutureMe kan man skicka ett mejl till sig själv, fast i framtiden. När jag var liten kryllade mina dagböcker av sådana brev. ”Öppnas om fem år”. ”Öppnas om tio år.” ”Öppnas när jag är 25.”

Typiska frågor var: ”Vill du fortfarande bli författare?” Eller också: ”Har du berättat för X/Y/Z att du gillar honom?”

När jag väl öppnade breven blev svaren nästan alltid nej. Nej, jag umgås inte längre med A eller B, nej, X/Y/Z glömde jag bort, nej, jag blev inte skådespelare/filmregissör/allmän världsförbättrare, nej, jag bor inte i någon cool världsstad, nej, jag är inte gift, har inte skrivit någon bok eller bestigit några riktigt höga berg eller ens besökt alla kontinenter.

Men idén är jag fortfarande förtjust i. Jag har ändå gillat de där frågvisa, nördiga breven, även de riktigt lillgamla och pinsamma, de har påmint mig om vad jag en gång ville göra av livet.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

