apropå det där med perspektiv:

sagan

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “apropå det där med perspektiv:

  1. David

    Jag har alltid undrat varför djupsinniga perspektiv på en själv och mänskligheten nästan undantagslöst tar universum som utgångspunkt, snarare än elementärpartiklarna eller nanosekunden. I relation till de senare är vi fullkomligt enorma, nämligen. Barn, å andra sidan, är påfallande ofta bra på det där med perspektivbyten.

  2. Karin

    Jag håller med – men det ena utesluter väl inte det andra? Jag tyckte att bilden var vacker, det finns något befriande i litenheten, något härligt med tanken att vi lever på ett dammkorn mitt i en regnbåge.

  3. Ja, helt plötsligt förstår jag en gammal polare till mig som blev glad över att komma in på universitetet i Umeå – för då skulle han kunna börja umgås mer igen med sin polare som pluggade i Luleå. Vad är väl 30 mil att cykla över på en öl, eller två? 🙂

Kommentera

