Läs Cary Tennis!

Cary Tennis har fått cancer och skriver om det med vanlig öppenhet:

The fake leather of the couch I am sitting next to in this cafe feels cool and fragile; everything I see has an air of translucence and impermanence; I am reminded that if not for certain atomic attractive properties, all this would easily fly apart, as though the electricity had been turned off on a magnet.

I am not afraid, exactly, so much as weighed down, profoundly slowed, ballasted as if with grief or pure gravity itself. I must take this on its own terms, not mine. I have surrendered to this situation.

Och åh, jag önskar att jag kunde göra något för att åtminstone muntra upp honom. Han är en klippa i min vardag, min morgonrutin har länge gått ut på att läsa papperstidningarna/lyssna på P1/skumma webbtidningarna/titta igenom favoritbloggarna/dyka ner i twitterflödet/läsa Cary Tennis. Ibland blir jag irriterad på honom, tycker att han stjäl min tid med onödigt omständliga formuleringar och märkliga utvikningar. Men oftast finns det ändå någonting – en mening, ett stycke, en tanke – som gör det värt att läsa och att komma tillbaka. Och eftersom jag inte kan göra så mycket mer än att skaffa honom fler läsare säger jag bara: läs Cary Tennis!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

