Tisdag

Det finns inte så värst mycket att berätta. Jag sover som en snabbväxande tonåring, gärna tio timmar om natten och en tupplur på det. Däremellan bråkar jag med måttligt hjälpsamma försäkringsbolag och dito datorförsäljare, det går långsamt framåt, med betoningen på långsamt.

Ibland försöker jag läsa klart böckerna jag har på gång, som jag haft på gång i veckor: Kenan Maliks ”From Fatwa to Jihad”, Colum McCanns ”Let the Great World Spin”, Charles Fernyhoughs ”The Baby in the Mirror”. Jag ser ganska mycket på film och lagom lättsamma teveserier, som grovt underskattade Party Down.

Det är inte så värst synd om mig, jag inser att den här tillvaron är rätt lyxig. Jag har fantastiska människor omkring mig och ett bekvämt hem. Ändå dagdrömmer jag en hel del – inte så mycket om gulliga bebisar, utan mer om lite fart, en vardag som då och då tar mig utanför den här halvt ofrivilliga husarresten. Bilresor, picknickande, kvällsdopp, uteserveringar. Fingrar som inte är svullna och svaga. Fötter som faktiskt ryms i skorna.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Tisdag

  1. Ibland tänker jag att jag skulle kunna leva ett liv i husarrest utan att må särskilt dåligt av det. Fast det måste finnas balkong. Och fingrarna får inte vara svullna. Och det hela får inte pågå Aung San Suu Kyi-länge.

  2. mikaela

    Är Party Down underskattat? Är inte problemet snarast att ingen har sett det?

  3. Karin

    Jonas: jag lider inte så värst mycket, jag trivs ju också hemma… men efter sisådär elva dagar börjar jag faktiskt bli lite lappsjuk.

    Mikaela: det är väl en definitionsfråga, men om fler kritiker hade gillat och hypat serien (på Metacritic ger nästan hälften av kritikerna Party Down ganska dåliga betyg) så hade nog en större publik hittat den…

Kommentera

